VIM s podporou Nadace České spořitelny spouští neotřelou a odvážnou kampaň Moneyfestuj. V následujících týdnech zaplaví jihomoravské ulice i sociální sítě výrazná vizuální identita kampaně, jejímž cílem je rozvíjet finanční gramotnost mladých lidí. Kampaň poběží celý květen.
„Z našich zjištění vyplývá, že mnoho středoškoláků má jen velmi omezené znalosti v oblasti financí. Pokud chceme, aby byli mladí lidé schopni podnikat, odpovědně hospodařit a plánovat svoji budoucnost, musíme s tím něco dělat. Právě na tuto potřebu reagujeme kampaní Moneyfestuj, která je součástí naší podpory finančního vzdělávání," uvedl Karel Jurka, radní Jihomoravského kraje pro oblast školství.
„Je zásadní, aby se téma finanční gramotnosti dostalo přímo do škol a k učitelům. Jen tak zajistíme, že se budou vzdělávat i další generace a kampaň nebude jen krátkodobá záležitost. Bohužel některé školy na toto téma zatím málo reagují, nebo nevědí, jak výuku uchopit v praxi. Proto jsme kromě kampaně pro žáky připravili i semináře pro učitele zdarma, ve kterých je budeme v této oblasti dále vzdělávat,“ říká Leona Sapíková, ředitelka VIM.

Na kampani se finanční podílí Jihomoravský kraj a Nadace České spořitelny. Ta poskytla příspěvek ve výši 500 tis. korun, přičemž celkové náklady jsou předpokládány ve výši jednoho milionu korun. „Naším cílem je podporovat projekty, které mají přesah. Moneyfestuj mluví s mladými lidmi autentickým jazykem a zároveň se věnuje důležitému tématu finančního vzdělávání, které bohužel stále není ve školách ani celkově ve společnosti vnímáno jako dostatečně důležité. I proto jsme se rozhodli tuto iniciativu podpořit,“ uvedl Vlastimil Vaněk z Nadace České spořitelny.
Součástí kampaně je silná online i offline komunikace zaměřená přímo na středoškoláky. Využívá jazyk a vizuální styl, který je jim blízký, a kombinuje zábavnou formu s praktickými nástroji. „Dominantní jsou sociální sítě, kde komunikujeme jazykem generace Z. Srozumitelně, odlehčeně a vizuálně atraktivně. Kromě toho máme i výrazný outdoor v Brně a okresních městech. Nejde nám jen o to, aby si studenti přečetli nějaký post, ale chceme, aby si z kampaně odnesli něco trvalého,” doplnil Marek Šoška, manažer projektu z VIM.
Jedním z výstupů kampaně je i doporučení ke stažení aplikace Nekrachni, která studentům dlouhodobě pomáhá sledovat výdaje, plánovat rozpočet a chápat principy finančního zdraví. Pedagogové zase mohou využít novou platformu Skoala, kde získají materiály pro výuku.