Mimo klasické školy se vzdělávají žáci v České republice také ve školách alternativních. Je jich celá škála od mateřských škol až včetně škol středních.
Od klasických škol se odlišují především v přístupech učitele k žákům a metodách a formách výuky. Základem vzdělávání je zde práce se žákem jako partnerem, jednotlivcem, což znamená respektování a individuální přístup k potřebám každého žáka. Důležitým aspektem je i výchova morálně volních vlastností jako je zodpovědnost, komunikativnost, snaha a touha poznávat vlastním hledáním a úsilím.
Nejvíce jsou v Česku rozšířené školy Montessori, Daltonské a Waldorsfsé školy, výjimečně Jenský plán, Freintovská škola, Začít spolu, hojně Zdravé školy, Lesní školky. Vyučující, kteří se vracejí po delších zkušenostech ze zahraničí, zakládají i další alternativní školy, jsou to však ojedinělé případy.
Jsou to převážně školy bez učebnic, výkon se nehodnotí známkou.
      
  Podrobnější informace
              Cílem seminář je inspirovat učitele, kteří hledají nové směry ve výuce žáků. Mnozí rodiče se dožadují, aby jejich děti byly vzdělávány jinou formou výuky než klasickou. Někteří učitelé z alternativních forem vybírají jen některé metody práce a při vhodné příležitosti je do vyučovacího procesu zařazují.
          Termín od
          Termín do
          Termín uzávěrky přihlášek
              Doporučeno pro
          ZŠ 1.stupeň a malotřídky
          ZŠ 2.stupeň
              Cena
          1 700 Kč
              Rozsah hodin
              8h
          Konkrétní místo
              Blansko, nám. Svobody 2
          Lektor
              Mgr. Lubomír Pelech
          Číslo akce
              AK08924
          Kontakt
              Irena Hrušáková