Všeobecné obchodní podmínky
pro uzavření smlouvy o výletu
1. Všeobecná ustanovení
2. Předmět plnění
3. Objednání výletu a zpracování osobních údajů
4. Cena
5. Způsob úhrady a fakturace
6. Práva a povinnosti
7. Zrušení výletu
8. Stormo poplatek
9. Závěrečná ustanovení
1. Všeobecná ustanovení
V těchto všeobecných obchodních podmínkách blíže upravujeme obsah vzájemného vztahu mezi organizátorem, jímž je Vzdělávací institut pro Moravu, zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a středisko služeb školám, příspěvková organizace, se sídlem v Brně, Hybešova 253/15, IČO 60555980 (dále jen „VIM“), a objednatelem výletu, jímž je zejména právnická osoba vykonávající činnost školy nebo školského zařízení.
2. Předmět plnění
Náš smluvní vztah označujeme jako smlouvu o zajištění výletu (dále jen „smlouva“). Výletem zde rozumíme jak běžně chápaný školní výlet, tak jiné formy aktivit a programů, jako jsou zejména exkurze, adaptační a zážitkové kurzy nebo jiné výukové programy. Tyto všeobecné obchodní podmínky jsou součástí našeho vzájemného smluvního vztahu. Tento náš smluvní vztah vznikne tím okamžikem, kdy na základě přijetí vaší závazné objednávky výletu tuto vaši objednávku potvrdíme. Vznikem našeho smluvního vztahu se jako VIM zavazujeme zajistit vám výlet v dohodnutém rozsahu a kvalitě a objednatel výletu se zavazuje uhradit VIM cenu výletu.
3. Objednání výletu a zpracování osobních údajů
Výlet si můžete objednat e-mailem nebo pomocí webového formuláře dostupného z webových stránek VIM (www.vim-jmk.cz). V závazné objednávce uvedete úplné a správné informace tak, abychom vám mohli naši službu řádně fakturovat. Potvrzení objednávky vám zašleme na e-mail, který v objednávce uvedete.
Abychom mohli s vámi smlouvu uzavřít a řídit se jí, musíme zpracovávat některé vaše osobní údaje. Jedná se především o identifikační a kontaktní údaje. Tyto údaje budeme zpracovávat po dobu trvání smlouvy a pak po dobu archivačních lhůt. Pokud jste udělili souhlas se zpracováním osobních údajů pro marketingové účely, můžete svůj souhlas kdykoliv odvolat. Bližší informace o zpracování osobních údajů najdete na www.vim-jmk.cz/gdpr.
4. Cena
Cenu výletu jste nám povinni uhradit nejpozději 6 týdnů před začátkem výletu, pokud se nedomluvíme jinak. Pokud si výlet objednáte později než 6 týdnů před jeho začátkem, uhradíte cenu výletu v co nejkratší době tak, jak se domluvíme, nejpozději však 1 týden před termínem začátku výletu. Po zaplacení ceny výletu vám předáme veškeré pokyny a materiály spojené s výletem. V pokynech bude uvedena adresa objektu, termín a počet objednaných kapacit, kontakt na majitele, jenž zajišťuje ubytovací služby, a kontakt na dodavatele přepravních služeb, pokud si je s výletem objednáte.
Po skončení výletu jeho cenu vyúčtujeme podle skutečného počtu účastníků a vrátíme vám případný přeplatek na ceně výletu formou dobropisu, nebo vám vystavíme doplatkovou fakturu. V konečném vyúčtování zohledníme čl. 8 odst. 2 těchto všeobecných obchodních podmínek. V případě jednodenních výletů a exkurzí hradí objednatel vždy plnou cenu výletu, a to i v případě účasti nižšího počtu osob, než uvedl v objednávce.
5. Způsob úhrady a fakturace
Fakturu zasíláme elektronicky na e-mailovou adresu, kterou objednatel uvedl v objednávce.
Objednatel hradí cenu výletu prostřednictvím bankovního převodu na bankovní účet VIM č. ú.: 44332621/0100 s uvedením variabilního symbolu, který uvedeme v potvrzení objednávky.
6. Práva a povinnosti
Objednateli umožňujeme objednaný výlet zrušit kdykoli před jeho začátkem. Musíme ale současně upozornit, že podle toho, kolik dnů do plánovaného zahájení výletu zbývá, můžeme požadovat uhrazení takzvaného storna poplatku podle čl. 8 těchto všeobecných obchodních podmínek.
Vaší povinností je:
- a) zaplatit VIM dohodnutou cenu ve stanoveném termínu,
- b) řídit se informačními materiály a pokyny předanými VIM,
- c) uhradit VIM storno poplatky podle "8. Stormo poplatek" těchto všeobecných obchodních podmínek,
- d) hradit případné škody způsobené účastníky výletu ihned na místě poškozenému subjektu podle jím předloženého vyúčtování vzniklé škody,
- e) zveřejnit smlouvu o výletu v registru smluv, pokud se na tuto smlouvu vztahuje povinnost zveřejnění podle příslušných předpisů.
Naší povinností jako VIM je:
- a) zajistit pro vás ubytování a stravu pro objednaný počet osob, připravit program výletu a zaslat pokyny, mapy a další informační materiály; pokud se nedomluvíme jinak, zajištění výletu nezahrnuje průvodce, instruktory, dozor (dohled) apod.,
- b) u adaptačních a outdoorových akcí zajistit program včetně služeb instruktorů,
- c) v případě zájmu zajistit vám také autobusovou dopravu,
- e) zajistit areál a ubytovací prostory, které vyhovují všem hygienickým a bezpečnostním normám a předpisům pro ubytování a stravování školní mládeže, a to v souladu se zákonem č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví, vyhláškou č. 137/2004 Sb., o hygienických požadavcích na stravovací služby a o zásadách osobní a provozní hygieny při činnostech epidemiologicky závažných, a vyhláškou č. 106/2001 Sb., o hygienických požadavcích na zotavovací akce pro děti.
7. Zrušení výletu
Objednaný výlet můžete zrušit pouze písemnou formou. Důvod zrušení uvádět nemusíte. Výše storno poplatku se odvíjí od počtu dní ode dne doručení zrušení výletu na e-mailovou adresu: vylety@vim-jmk.cz do plánovaného data začátku výletu.
Pokud je důvodem zrušení výletu porušení povinností ze strany VIM podle čl. 6 odst. 3, jsme jako VIM povinni vám bez zbytečného odkladu vrátit celou již zaplacenou cenu výletu. Storno poplatky podle "8. Stormo poplatek" těchto všeobecných obchodních podmínek platit nebudete. Stejně tak není nijak dotčeno vaše případné právo na náhradu vzniklé škody.
Pokud je důvodem zrušení výletu porušení povinností ze strany objednatele, jste jako objednatel povinni uhradit VIM storno poplatky podle "8. Stormo poplatek" těchto všeobecných obchodních podmínek.
8. Stormo poplatek
Pokud jako objednatel zrušíte objednaný výlet:
- a) do 42 dnů před datem plánovaného začátku výletu, nejste povinni hradit VIM storno poplatek,
- b) v době od 41 dnů do 22 dnů před datem plánovaného začátku výletu, zavazujete se uhradit VIM storno poplatek ve výši 25 % ceny výletu podle potvrzení vaší objednávky,
- c) v době od 21 dnů do 15 dnů před datem plánovaného začátku výletu, zavazujete se uhradit VIM storno poplatek ve výši 50 % ceny výletu podle potvrzení vaší objednávky,
- d) v době od 14 dnů do 8 dnů před datem plánovaného začátku výletu, zavazujete se uhradit VIM storno poplatek ve výši 75 % ceny výletu podle potvrzení vaší objednávky,
- e) v době do 7 dnů před datem plánovaného začátku výletu, zavazujete se uhradit VIM storno poplatek ve výši plné ceny výletu podle potvrzení vaší objednávky.
Na osoby, které se výletu nezúčastní, aniž by byla jejich neúčast předem v dostatečném předstihu před datem zahájení výletu nahlášena, tedy nejméně 42 dnů předem, budeme účtovat storno poplatek ve výši 100 Kč/os/noc.
Storno poplatky se jako objednatel zavazujete uhradit VIM nejpozději do 14 dnů od termínu skončení výletu uvedeného v objednávce, a to na bankovní účet VIM č. ú.: 44332621/0100 s uvedením variabilního symbolu uvedeného v potvrzení objednávky.
Ve všech případech máme možnost individuálně řešit mimořádné situace, které v rámci našeho smluvního vztahu nastanou.
9. Závěrečná ustanovení
Tyto všeobecné obchodní podmínky v plném rozsahu nahrazují předchozí všeobecné obchodní podmínky ze dne 1. ledna 2019.
Právní vztahy těmito podmínkami neupravené se řídí zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem, a dalšími právními předpisy.
Tyto podmínky nabývají účinnosti dnem 1. února 2022.