Specifika práce s klienty s poruchou autistického spektra v sociálních službách
Individuální plánování s lidmi s duševním onemocněním
Jak pracovat s člověkem s duševním onemocněním
Řešení mimořádných událostí a zvládání agrese v prostředí zdravotnických zařízení
Obsah semináře je vhodný pro osoby v profesích přicházejících do bezprostředního kontaktu s veřejností a zabezpečovanými osobami v rámci ústavní, ambulantní i terénní péče. Další skupinou zaměstnanců, pro které je obsah semináře určen, jsou osoby zabezpečující administrativní záležitosti v rámci zdravotní péče – tj. rovněž s možností kontaktu s veřejností, pacienty atd. Obsah a forma semináře jsou zaměřeny na prevenci nežádoucích jevů v případě vzniku mimořádné události v prostředí subjektů poskytujících léčebnou péči a zdravotnické služby. Účastníci semináře si v jeho průběhu osvojí teoretické, legislativní a praktické znalosti, dovednosti a návyky použitelné v rámci zvládání širokého portfolia mimořádných událostí hrozících poškodit zákonem chráněné zájmy (zejména, život, zdraví, majetek a reputaci). Postihovány jsou jevy způsobené vlivem havárií, nehod, působení člověka atd.
Cílem semináře je vybudovat u frekventantů znalostní a dovednostní bázi při zvládání mimořádných událostí, bezpečnostních incidentů a při událostech spojených s různými projevy agrese v daném prostředí.
Posilování duševní odolnosti
Seminář o stresu a stresorech. Překonávání nesnází pomocí práce s vlastním postojem k nim. Přesné vnímání reality a práce s vlastními očekáváními. Přerámování významu. Cvičení vděčnosti. Cesta do neštěstí, aneb čemu se vyhnout. Relaxace a práce s emocemi. Být tady a teď – přepnutí do smyslů. Jacobsonova progresivní relaxace. Jak na účinné "Dobíjení baterií". Mít se na co těšit. Jak zajistit přísun „hormonů štěstí“ (dopaminu, oxytocinu, endorfinu a serotoninu). Význam dobré životosprávy. Péče o tělo – to nej z biohackingu.
Konkrétní případové studie a kauzality z praxe
Vysoce praktický seminář, je zaměřený na konkrétní a praktické postupy, řešení a situace z praxe. Budou se analyzovat, řešit a trénovat správné reakce na celou paletu situací a problémů z každodenní práce. Účastníci budou moci přednést i vlastní situace, se kterými se setkali a chtěli by poradit, jak správně postupovat při jejich řešení.
Vzdělávání managementu nemocnic JMK 2025 - základní modul
Program obsahuje osm dnů osmihodinové výuky na tato témata: Role a funkce moderního manažera a lídra Vedení porad; Hodnocení a hodnotící pohovor Krizový management, stress management Tvorba klimatu a kultury v týmu Mentoring a koučink Supervizní techniky a nástroje Konflikty - řešení modelových situací z praxe Nábor a výběr nových zaměstnanců